hemma och är sjuk.

Halloj.

Tänkte att dagens inlägg skulle gå i gårdagens inläggs fotspår. Har tänkt en massa på det här med vikthatet. Och det jag kan komma fram till är något i stil med, hur ofta har ni mött en nöjd smal tjej? Jag menar, går de ner i vikt är det oftast något i stil med "ååh bara tre kilo till, då är jag nöjd!"... ;S



Jag kollar för tillfället på "The Biggest Loser" på femman som handlar om människor som väger över 100 kilo. De delas upp i lag och ska gå ner i vikt genom att göra vissa uppdrag. Typ bära väskor uppför en flygplanstrappa och sedan dra flygplanet en viss sträcka. På en vecka har de gått ner ca 10 kilo var. Och att se deras reaktioner när de får höra hur mycket de gått ner, det ser ut som att de har löst klimatfrågan eller något! :) De är skitlyckliga, och det är det jag menar. Jag säger inte att smala människor inte kan vara lyckliga, men som i förra inlägget, vem är det egentligen som är självisk? Självisk kanske inte är det bästa ordet, men att hela tiden ställa så höga krav på sig själv kan inte vara bra för någon.


Kissie skrev för ett tag sen om size 0. Haha, ni tycker säkert att det är skitwierd att jag läser hennes blogg. Men jag bara gör det, live with it. Och då var det något i stil med att låren fick inte nudda i varandra när man gick, och när man sitter ner skulle magen inte vecka sig utan vara helt platt... Jag anser det som helt bisarrt :o


Och sedan den här sjukt stora viktdebatten om Jessica Simpson, hello?! Jag anser inte att hon är tjock alls, det var bara bröst och kött på benen. Och på alla bilder som man såg brännas upp överallt såg hon ju bara lycklig ut! Herregud, tjejen skaffade kurvor och var nöjd med det. Hur rätt är det att tracka ner på henne? Hennes syster, hennes ex, hennes kompis och tillochmed Heidi Klum sa ju att hon borde lämnas ifred.

Aja, det var längesen det där var under debatt.
Men get some fat girls! :)


Bara en tanke. Har kanske fel. Men det var bara något som for upp i huvudet på mig. :)
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0