When you've built up a world of magic.

Kära tomten.

Jag vill ha en katt.
En liten katt, som inte blir stor. Fast egentligen vill jag ha många katter, kanske tio stycken. Små. Men det går inte för min bror är allergisk. Så jag måste fortsätta att bara vilja.
Och så vill jag ha massvis med ingefäregodisar. Men jag har ätit upp dom jag har. Och det är jättelångt till affären. Så jag måste bara fortsätta vilja.
Och så vill jag ha varm oboy, med marshmallows i. Inte för varm. Men den ska hålla sig varm också. För det är så himla äckligt med pissljummen oboy.
Samma sak med te. När man druckit tills dess att det är bara en mun kvar, så är det inte nå varmt längre. Men det går inte att bestämma hur länge oboyen ska vara varm, så jag måste bara fortsätta vilja det. Plus att vi inte har några marshmallows..
Och så vill jag vara färdig med packnigen. För jag vet att när jag börjar. Blir jag bara ledsen över både ditt och datt. Och det orkar jag inte. Inte nu. Men jag måste. För på tisdag åker jag. Och därför, måste jag bara fortsätta vilja.
Och så vill jag ha några extra timmar på dygnet. Så att jag hinner med det jag ska, plus att jag kan ta det lugnt. Och kanske ringa en gammal vän. För jag hinner inte det. Och om jag hinner, så hinner inte den. Fast man kan inte mixtra så värst med klockan, för nån gång förr i världen satte sig någon smart jävel och räknade till 86400 tills solen sken på samma sten, eller kanske det var en kotte. Och då hade det gått 24 timmar. Ett dygn. Så jag måste bara fortsätta vilja
Och så vill jag inte att min vän ska vara arg på mig. För jag hatar det. Det äter upp mig inifrån, och jag går sönder en liten bit i taget varje gång det händer. Men jag är fortfarande lite arg på min vän. Inte så att jag skulle konfrontera henne, mest bara för att jag inte är klar med att vara arg på henne. Jag behöver det ibland. Vara lite arg. På samma gång vill jag inte att hon ska ta åt sig. Men när hon är arg på mig, och jag är arg på henne. Så klarar jag inte av att säga något. Det tar stopp. För jag är så fantastiskt konflikträdd. Något händer, jag hävet ut mig all ilska jag kan komma åt just det tillfället, sånt jag inte menar. Säger saker för att såra. MJag kan inte hjälpa det, och sedan ångrar jag mig tills jag blir alldeler grå. Så jag måste bara fortsätta vilja.

Och Tomten. Nu vill jag sätta mig och titta på miljoner gamla fina filmer. Och bara titta. Hela natten typ. Okej inte hela. Men länge. För jag behöver det. Kanske se om någon där ute i vida världen vill kommunicera med mig via sms. Och vet du vad. Det tänker jag göra. För jag tänker inte sitta här och tvingas att bara vilja.



Kommentarer
Postat av: p

Du gör allt annat än bara vilja saker amanda. Du är en av dom få människorna jag vet som faktiskt får det du vill gjort. Men snälla du, hoppa över kattgrejen, dom bits så fasligt.... hihi



Ville bara säga det min fina vän. Känner mig lite kärleksfull idag nämligen.



2010-12-18 @ 20:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0