endast tomten är vaken

Igår var det en hel hög med folk som tittade in här. Det gillar jag.

Natten blev inte riktigt som jag tänkt mig, jag låg och pratade i telefon med nåt fyllo till halv tre tiden. Kunde inte sova, så ringde och väckte en vän istället. Blev inte mycket vettigt prat till omvärlden där, mest om typ potatisar, hustak och cykelnycklar. Men ack och ve, vad jag garvade.
Klockan fem dog dennes telefon. Var nog lika bra det, somnade hårt efter att ha legat och tänkt på dom där jävla cykelnycklarna ett bra tag.
Klockan 12.11 gick mina drömmar överstyr så jag tänkte att det var lika bra att vakna. Hade ändå inte fått något mer vettigt ur dom.

Jag hade lovat mamma att kliva upp tio.
Mamma, jag satte faktiskt alarm, jag gjorde verkligen det. Men sen kom det någon liten tomte och stängde av det och sen kom jag inte av bussen för Lasse Berghagen hade tagit min cykel och och och..
Förlåt, jag försov mig.

Gick ner, åt en kaka och fyra rostmackor med marmelad på. Knarkade lite. Pratade med en vän.
Och nu har jag precis duschat.
Ska åka ner mot Lucksta för att hämta ut en miniräknare på banken åt mamma. Eller, det ser iallafall ut som en miniräknare. Dock tror jag att det är någon grunka man kan betala räkningar med eller nåt i den stilen.
Sen ska jag vidare till matfors för att köpa kakao. Funderar på att göra lite bus när jag ändå är igång.
BUS!

Nu ska jag få på mig lite kläder och borsta ner barret, så vi hörs senare.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0