vafan?

Ja hej.
Min mamma måste ha fått en däng eller något. Eller så borde någon ge henne en snartast. Haha nejdå, men nu är det så här att min kära mor har fått för sig att bara köpa ekologiskt. Bara sånt fiberrikt kör, fullproppat med fullkorn och annat sånt grus. Utan natriumglutamat och tillsatser eller vad hon kallade det. Och jag skämtar inte, allt är ekologiskt. Det här kom efter att hon hade läst nån artikel om att nån gubbe typ botat cancer genom att köra den dieten.

ALLVARLIGT. Visst är det bra att man köper ekologiskt, äter nyttigt och inte trycker i sig en massa gifter. Men! BARN BEHÖVER SOCKER, BARN BEHÖVER FETT, BARN BEHÖVER GOD MAT.
Jag är ledsen mamma, jag kräks verkligen av fullkornspasta, det är som att äta sandat klister.. Fullkorns- och fiberrikt bröd går väl an, men man behöver inte överdriva!
Och müsli?! Vem fan kom på fenomenet müsli? Okej gulligt namn, men innehållet? Inte i närheten av gulligt. Müsli är typ det värsta jag vet, det växer i munnen och bara fastnar överallt i munnen. Det tar ju en vecka att borsta bort! Det är jättegulligt, och säkert väldigt kärleksfullt, när du gör egen müsli mamma. Men problemet är att det är just müsli..? Jag kan säga att jag äter hellre knäckebröd till frukost än müsli.. Vilket brukar vara det vi har oftare hemma än knäckebröd..

KÖP RIKTIGA FLINGOR, KÖP RIKTIG PASTA, säger jag bara.

Det var allt för tillfället. Hejdå.
MITT INTERNET ÄR ELAKT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0