UPDATE FROM THE GBG!

Sorry för fruktansvärt dålig uppdatering (ingen upptatering) igår. Men var inte inne på rummet förrän klockan tre inatt.


Gårdagen:

När klockan slagit nio rullade tåget in på Göteborgsperrongen (inte halv sex som jag trodde, h3h3h3h3h3), sov fruktansvärt jävla skönt på tåget kan jag lova! Var dock inte lika utvilad när det kom fram att jag skulle bära min steeEeeEEentunga väska 4 km. Öh.. yeiy!....? Nej, så Johan fick agera bärhjälp och det är jag glad för!
Vi kom väl fram till Slottsskogens Vandrarhem strax innan elva tror jag (ingen aning, whatever).

Duschade efter den lökiga promenaden, och gick ut för att käka lunch. Jag ville prompt ha pizza kom jag fram till, så då började vår jakt på någorlunda plånboksvänlig pizzeria. Men vill ni veta en hemlis? GÖTEBORG HAR FAN INGA PIZZERIOR! :O Vi gick och letade hur länge som helst, för jag vägrade vika mig för Subway eller Burger King! Plus att det var röd dag så de flesta ställena hade ju stängt. Aja vi hittade iallafall ett litet (B!) gatukök med pizza som dög för stunden. Tjockade. Köpte godis. Stack hem till vandrarhemmet för en halvtimmes tupplur.

Sen var det hög tid för oss (klockan va typ tre) att knata iväg till Slottsparken för nå  aktivitet. Någon slags "tipsslinga" runt hela jäävla parken, stationer med olika uppdrag. Seriöst, jag trodde slottsparken skulle vara en liten kulle med några träd på, men den lilla promenaden höll på till efter sex! Alltså 18.. heh. Men kuuul, 3 timmars lång promenad runt runt upp och ner hit och dit och tjo fläng genom hela parken. Möh.

Gick förtvivlat hem på våra stackars sönderslitna fossingar, fixade oss en kvart och sen var det dags att sticka ner till järntorget för middag. Tyyyp jubileumsmiddag på folkets hus. Riktigt trevlig förutom att maten var äcklig. Förlåt mamma, mindre god!

Stack hem strax efter middagen eftersom man ville spara krafterna till nattdansen. Låg och glodde på några avsnitt av.. aa minns inte vad det hette, med jonas, oskar, johan, anne och johanna. Mysigt. Halv ett bestämde vi oss för att sticka bort till parken och dansa.
Och där var vi, jävlar anåda vad roligt det var. Inte haft en så rolig kväll på.. hehe okej typ två veckor, men ändå. Vimmel spelade, vilket jävla drag haha, underbart!
Halv tre slutade dom att spela och folk dog ut så vi tyckte det var lika bra att gå hem och lägga sig.

Idag:

Fick sova ca 6 timmar, sen var det upp och hoppa in i duschen och sen käka frukost. Nu sitter jag här och funderar på att ta en tupplur, är jävligt trött måste jag säga. Men inatt blir det samma sak igen, det kan ni ge er faan på!
Ska även på naturhistoriska muséet idag.. nån gång. Och klockan tre är det danskurs, nånstans... Hehe, hon med koll vettni.

Aja, nu ska jag slänga in lite bilder åt er och sen får vi se om det blir nå mer bloggande idag. Ingenting är säkert vettni. Annars får ni förmodligen en update tomorrow.


lite småsött med såna här skyltar lite överallt i stan.


Mys på rummet.





Vårt originella sätt att mäta 13 m.


Moa, Göran, Johan. hahaha.

Nu ska jag sova en stund, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0