Dag 12 ½.

Det är en jävla nattrafik här ser det ut som! Men det är då jag sitter vid datorn, satt bryråh.

Idag har vi åkt skridskor. Ja, ja åkte skridskor! Åh, jag minns knappt när jag gjorde det sist bara för nöjes skull.. Och det är verkligen för nöjets skull! Gud vad jag skrattade.
Mest åt mig själv, har så ont i fötter, knän och rumpa nu. Åkte mestadels med antingen pappa eller Teo hårt fastklistrad i handen, stirrande blick och ett galet leende i ansiktet. Åh, vad jag vill vara duktig på skridskor!!! När jag kommer hem ska Lars och Ellen få lära mig, ena är hockeyspelare och den andra konståkerska, jävlar va bra det här kommer sluta!

Insåg precis vad jag trivs här. Skrattade åt Grecia idag när hon fick ett utbrott över vardagens tråkiga rutiner. Brottades med lillebror som egentligen oftast är världens terror, men när man blir irriterad på honom får han plötsligt kattblicken från Shrek. Drog dåliga skämt med storebror och skrattade tills jag kiknade. Är så glad.

Jag bakade förut tillsammans med pappa. Zitronenkuchen, citronkaka.
Godaste citronkaka jag någonsin ätit!
Jag minns när jag var liten, och vi bodde kvar på Ekerö. Varannan Söndag, kvällen innan vi skulle åka till mamma en vecka så klev jag och pappa upp lite tidigare och bakade bröd till frukost, tog en timme efter lunch till att bara kakor eller liknande.
Åh, vad lycklig jag var efter de tillfällena.




Nu sitter jag och lyssnar på musik, och pappas små skratt på andra sidan rummet där han sitter och tittar på youtube. Det är inte varje dag jag får göra det.. Men nu för en liten tid så är det faktiskt det, så jag ska ta vara på det nu. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0