Happy Birthday.

17 år, tärt.
För exakt sjutton år sedan föddes en liten skitunge med blå ögon på ABC i Sarnen, Schweiz. Klockan 00.07 natten till tisdagen den 19 juli. Det var mitt under fotbollsVM -94, och den varmaste sommaren någonsin i Schweiz.
Just den natten dock, var det riktigt Ronja-väder, storm med åska och blixtar.
En liten flicka föddes brevid ett vidöppet fönster med dunder och brak. Hon skrek inte, hon gnydde bara lite som för att säga att här räcker det bannemig med ovädret, mer än så ska ni inte behöva lyssna på.
Helt gul var hon också, japp jag föddes med gulsot.
Min mamma och pappa träffades i Sverige, men flyttade till Schweiz eftersom pappa fått jobb där, och mamma pluggade till jurist.
Vi bodde kvar i Schweiz i nästan 3 år, innan vi flyttade till Sommarstan, utanför Stockholm.
Jag minns inte ett skvatt naturligtvis, men har åkt en del till Schweiz genom åren, och det är nog mitt favoritställe på hela jorden, vackrare land får man bannemig leta efter.

Nu sitter jag här, sjutton år senare. Med gröna ögon, och inte lika gul.
Det sjuka är, att jag kan inte acceptera åldern 17. Jag gillar den helt enkelt inte. Tärd jävla ålder. Håller ni inte med?
Jaja. Så är det iallafall.

Tragiskt att man sitter här för sig själv klockslaget då man föddes. Men..
Grattis till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0