Vardagspoäng.

Min familj är lite säregen. Men det tror jag alla familjer är.
Tillexempel köpte min låtsaspappa 30 halvliters-paket noggerglass igår. Trettio.

Men det var inte det jag ville komma fram till, utan jag har tänkt på det här med att samla poäng i vardagen.. Jamen ni vet det gamla med att kör över en tant 50 poäng, kör över en tant med rullator 75 poäng osvosv.. Fast inte fullt så makabert, utan jag tänkte mer på småtok man skulle kunna ha för sig.


Tillexempel, tänk dig att du är inne på ica.
Varje tidning du hinner läsa innan någon kommer och säger något, ger 2 poäng.
Varje folköl du hinner klunka i dig innan någon kommer, ger 5 poäng.

Du står i hissen.
Hur många skitar du hinner smälla av innan någon kliver av på fel våning, 5 poäng styck.

På stan.
Hur många människor du lyckas skrämma innan du blir utskälld/påhoppad osv. Barn 10 poäng, gamla tanter 25 poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0