Vem är denne Viking?

Nej jag har inte bloggat idag. Boohoo?
KUUUULT DET ÄRRR att ingen är intresserad av att prata lite med mig. Det är kvällar som dessa som man känner sig så sjukttt hatad. Även om man vet att man inte är det.
Idag är det tisdag, och jag fuckade upp hela dagen i princip. Jag fuckade upp allt jag tog mig till, och när jag inte tog mig något till, så blev det fucked up ändå. Boohoo?
Jag har ingen aning om vad jag ska blogga om. Skulle kunna skriva om min dag, men det har jag faktiskt ingen lust med! 
Så kom min vän Viking upp med den briljanta idéen att jag skulle skriva om honom.


Det här är Viking. Viking Einar Stennek. Han är 17 år, fyller 18 den 26 september. Viking bor i Tierp. Så, nu vet ni det.
Han heter Viking. Faktiskt, ingen tror mig när jag säger det. Och jävlar vad less jag blir på att få höra att jag är blåst. Att han lurat mig. Haha, men jag kan ju bara tänka mig hur less han blir?

Viking är min bästa väns kusin. Och jag minns faktiskt inte hur vi blev vänner? Om jag minns det rätt så var det på den gamla goda tiden, Bilddagboken. Nice va?
Jag minns inte hur det gick till, men en kväll fick jag för mig att jag skulle ringa honom när jag gick ut och gick. Herregud vi pratade på hur länge som helst, jag hade orangea skor på mig. Jag var vrålhungrig och Viking trodde att jag sket på mig när min mage kurrade.
Jag satt på vägen och knäppte kort på skogen. Och Viking lät jättekonstigt minns jag. Han hade konstig röst och konstig dialekt. Men va konstigt du pratar! sa jag.
Det här var för ganska precis två år sen.

Första gången jag träffade denna unge man var samma dag som vi fotograferats för konfirmationskortet. Jag tror jag hade harembyxor på mig, var jättesminkad och fin i håret. Det var fredag.
Vi satt och gungade på Luckstas skolgård och han kom farandes bakpå Felix moppe. Hade en jätteful hjälm på sig, svartfärgat hår och var hur lång som helst!
Vi pratade lite i kanske tre sekunder, sen flydde han iväg. För han skulle spela poker. Störtlöjligt.

Kvällen efter (en lördag) så snaggade han sig, och jävlar vad förbannad jag var på honom. Killar om snaggar sig, snacka om o-coolt. På söndagen var det dags för mig att konfirmera mig. Jag hade lockigt hår, var som vanligt jättesminkad och hade vita kläder under kåpan.
Jag skulle läsa en halv bön inför fullsatt kyrka, sista delen. Och jag skulle säga det heliga ordet Amen. Jag snubblade säkert fyra gånger på det ordet innan jag lyckades spotta ur mig det rätt, illröd i ansiktet, och toknervös. Det har jag och Viking skrattat åt många gånger tror jag.

Efter det är det lite suddigt med om vi träffades eller inte. Den sommaren är suddig överhuvudtaget, har som raderat den ur mitt minne. Men på höstlovet samma år (då hade jag börjat nian), kom han upp till gamla goa Sundsvall ett par dagar. Bodde hos sina kusiner, varav en då är min bästa vän. Sen kom han och bodde hos mig någon dag eller två, minns inte. Det var Haloween och vi spökade ut oss nåt förbannat, såg riktigt hemska ut, och så hade vi en spökslinga för mina småsyskon tillsammans med mamma, Anders och Anders pappa.
Sen åkte vi runt i byn och skrämdes. På fyrhjulingar. Jag tror att vi gick på bio den helgen? Med Tom Jerbo. Om jag inte minns helt fel. Hm, lustig kväll.

Nästa gång vi sågs var efter att jag varit i Tallin över nyår. Så första dagen på året 2010 spenderade jag i lägenheten utanför Uppsala där han bodde då. Vi gick på bio den helgen, Sherlock Holmes såg vi. Med hans kompis Simon? Linus? Jag vet inte, allt jag minns av honom var att han hade jättevackert, krulligt, stort, blont hår.

Nästa gång vi sågs tror jag var på sommarlovet. Om jag inte är helt ute och cyklar..? Vid det tillfället blev han även tillsammans med min andra bästa vän. Mina två bästa vänner är tillsammans! MAGASH. Haha, vilken härva.. De var typ de finaste paret ever, ansåg jag. Dock tror jag att jag på sätt och vis blev alldeles för inblandad i deras förhållande, aja blablabla.
Ingen kommer ändå orka läsa allt det här?
Så vi speedar upp det hela litegrann.
Vi träffades från och till lite då och då under sommaren, och vi hade en riktig dunderfylla på Alnö i augusti. Vackert.

En helg i september tog jag en tripp ner till uppsala, en knäpp tripp. Som slutade i en soffa i en alldeles för stor lägenhet, alldeles för nära en kompis till Viking. HAHA, ett riktigt minne det med.

En helg i december tog jag ytterligare en tripp ner till uppsala, storslaget var det.

I början av april detta år kom han upp till Sundsvall och vi blandade gotta i pippi-muggar på bio, minne.

Valborg firades i år där nere, men det orkar jag inte skriva något om.

Viking Stennek är en av mina absolut bästa vänner, vi är så lika och så olika, vi passar så bra liksom. Som Helan och Halvan, som Ying och Yang, som Philip och Fredrik, som Knoll och Todd, som Drutten och Gena. Hajja'rt?
Vi har samma humor, kan skratta åt ingenting, och gör det väldigt gärna! Vi har samma bajshumor. Vilket troligtvis är det coolaste med oss. Bajshumorn.
Det här är en människa jag älskar, så det så. Och nu är jag så sjukt trött i ögonen, så mer än så tänker jag inte skriva.
Hallelujah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0