Bytte nycklar, bytte kläder, bytte tankar.



Det här är en vanlig dag. Jo det är säkert! Jag kommer hem från skolan med ett par MVG:n i bagaget, stendöd. Hungrig som ett as. Slänger i mig ett par nötter och lägger mig i sängen, försöker se en film men somnar efter tio minuter. Sover en halvtimme ungefär. Kliver upp, gör i ordning en deg, som jag i det här fallet låter jäsa en timme och jag sover lite till. Sen kliver jag upp, och fyller degen med massa gotta. Stoppar in i ugnen och går och bajsar.

En helt vanlig dag, fast jag brukar göra typ kladdkaka, muffins, eller något annat chokladigt som jag är sugen på.

Kommer ut från toaletten nöjd och belåten, tittar in i ugnen och SE! De är klara! Öppnar ugnen och tittar en stund på mina små mästerverk. Och såå..
BÖRJAR BRANDVARNARN Å TJUTA. (Det händer inte en vanlig dag!!) Tjuter och tjuter och tjuter. Skiter nästan på mig, kastar mig efter närmaste stol, ringklockan skramlar till och jag försöker febrilt få av brandvarnaren!
(Det borde finnas en kurs hur man får av en brandvarnare, finns det en kurs om hlr borde det finnas en om brandvarnare...)
Lyckas på något magiskt sätt och ringklockan fortsätter att skrälla.

Öppnar lite förläget dörren och där står grannarna:
"VAD HÄNDER???"

"Ehh, jaduintesåmycketmenneeeh, sketnästanpåmigalldelesnyssmenannarssåingentinghehe, fårdetlovåvaraenbulle??"

Och nu har jag ätit för mycket bulldeg för att orka äta en färdig bulle.
Och det är nu jag kommer på det mest deprimerande. Jag har ingen att äta mina bullar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0