Låt mig förbli en idiot.

Gode Gud, låt mig vara en lycklig idiot.
Hej! Sitter i sängen med ett leende på läpparna och Peter Lemarc i högtalarna. Jag är så glad, det var länge sen jag kände såhär. Och det är sjukt farligt, sjukt skrämmande, men det känns bra för stunden. Och den här gången ska jag tillåta mig själv att uppslukas av lyckan som bubblar i magen på mig.
Eller så är det nåt annat som bubblar?
Den här helgen har varit så jävla bra, och verkligheten känns så långt borta, så avlägsen. Men sen tittar jag till vänster om mig och ser den oändliga högen av skolböcker som ligger brevid och skräpar.. Jag vill blunda för dom nu, iallafall för en liten stund. Bara en liten. Har dock två prov och utvecklingssamtal imorgon, men det känns också väldigt avlägset.
Jag har för mycket lycka i min kropp för att låta den gå till spillo.
Visst är det äckligt att läsa om andras lycka? Det är irriterande, och provocerande. Det är typ som att lyssna på någon som snarkar.
Men kom ihåg en sak, den som snarkar är alltid den som sover skönast.
EN STOR FET BLÖTPUSS FRÅN MIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0