2o11

JANUARI
Blir dumpad, har kalas och går på gymnasiefest med Hanna, Julia och Moa. Äter alldeles för mycket pizza med min bästa vän och gråter.
 



FEBRUARI
Hare fantastiska, underbara, galna kvällar i Karläng, Långsjön och i stan.




MARS
Åker skoter i kickass väder, bowlar, festar men vänner och obekanta, bakar och är allmänt snygg.




APRIL
Dålig månad, arg månad. Har två vackra stunder, en solpromenad med Hanna & när jag köper hängselbrallor. Sedan kommer valborg och livet blir med ens så mycket klarare. Inte just de kvällarna kanske. Men, ja.




MAJ
Grillar med klasskompisar, går modevisning med danskompanjoner, spontanåker till Söderhamn för kass bilträff med Emil & Mats, börjar umgås med en flicka vid namn Ellen, och har med henne många fina dagar och kvällar på kort tid. Morsdagbrunch på Grand Hotell och går emot mina principer och köpte byxdress. Det börjar bli sommar.



JUNI
Fantastisk månad. Fantastisk sommar. Kalasar ute i Toms stuga och tar årets första dopp, Ledaravslutning i Torpshammar, Nationaldagen med uppvisning på esplanaden. Stocholm o ljuva stockholm, Clapton King med pappa, Ransäter. Viking kommer upp ett par dagar och vi tog vår första krogrunda, honom saknar jag. Jag jobbar, firar midsommar som man ska fira midsommar. Alldeles underbart. Har en spontanfest ute i skogen och äter under denna tid groteskt mycket glass.






JULI
Också en fantastisk månad, helt galet vilken bra sommar jag hade i år. Som vanligt börjar juli månad med TON-läger, det tänker jag dock inte skriva någonting om. Umgåss med Salomonssons, spelar Sims och äter nötter, åker till tyskland och lever livet. Fyller tillochmed 17. Handlar alldeles för mycket kläder, spenderar vartenda öre. Kommer hem och tre dagar senare har jag en gigantisk överraskningsfest för min älskade vän Viktor, där alla var bjudna.

Åh, hjärta.



AUGUSTI

Lugnar nerverna ett par dagar och återhämtar mig efter den helgen. Åker till Näsåker, Urkult 2011 tillsammans med mamma. Träffar Viking och hans fina kompis Marcus. Tar en tripp ner till Lingbo för att hälsa på farfar, tappar alla måsten och bara lever livet till dess kanter på denna vackra plats. Käkar vagnen med Hanna och skrattar mig till gråt tillsammans med TT och Lars. 
 





SEPTEMBER
Satsar hårt på skolan och får fantastiskt roliga projektarbeten att bita i. Stylar snygga modeller och gör planer för framtiden. Besöker Sillre för första gången och går i kyrkan med Hanna. Åker även på läger med konfirmanderna. Någonstans här skaffar vi katter.



OKTOBER
Penny fyller 17 den sjätte! Två dagar senare sitter jag på ett tåg 6 timmar ner till Norrköping, bosätter mig hos Micke och går på Linköpings Folkmusikfestival. Är på tjejfest + Viktor när jag kommer hem igen och plötsligt finns det nakenbilder på mig, bakar massvis med bullar, busdricker en torsdag tillsammans med Tom, klipper hans hår och är på Haloweenfest hos Ellen. Mestadels en arg månad....




NOVEMBER
Åker på läger i Västerås och ba vinner en tävling, julpyntar och bakar lussebullar med Viktor. Drar ut med Ellen och ba faller för någon.





DECEMBER
Permanentar håret och är jättesnygg i det, pluggar halvt ihjäl mig sista veckan i skolan. Åker till Tyskland för att fira jul och nyår.





Och nu sitter jag här med ett fåtal dagar kvar på året. Tittar tillbaka genom alla bilder och vill nästan gråta. Det är så fantastiskt vilka stunder och minnen jag har från det här året. Men nu längtar jag hem lite till mina vänner och min pojk. Vill göra fler minnen, nu. Puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0