Nu jävlar.

Har haft ett par underbara månader i värmen. Eller någon vidare värme kan man väl inte riktigt tala om, men, jag har varit för upptaget med att leva livet till fullo för att märka av den kassa sommaren.

För upptagen med att leva ända till bristningsgränsen, för upptagen med att älska i överdrift, se på världen ur en lycklig människas perspektiv, dricka berusningsmedel med mina vänner & okända, för upptagen med att
springa i leran i gummistövlar, upptäcka hela det avlånga landet vi så stillsamt lever i genom ett tågfönster, gå på okända gator med någon jag älskar.

För upptagen med att kyssa en främling jag träffat en timme tidigare, att dela ut toalettpapper utanför
bajamajor med grymma människor, för upptagen med att skratta mig tårögd och kvida "sluta, jag dör" mellan de otaliga skrattanfallen, med att dansa mig illamående och ramla omkull, med att spela musik med ett gammalt instrument, att bada badtunna och äta helt otroligt god mat tillsammans med min familj. För upptagen med att sitta på en bänk och äta bullar tillsammans med en god vän, att röka cigaretter och prata om killar och att inse att snygga killar är värdelösa på att kyssas.

Att stå i ett publikhav med någons armar runt ens midja, att stå i ett annat publikhav med gåshud och gråten i halsen för att bandet är så JÄVLA BRA, att stå i nästa publikhav och tjockdansa, dansa och skratta åt andra som dansar.
För upptagen med att träffa fantastiska människor 96 mil hemifrån och bara älska att vistas ibland dem.
För upptagen med att skiljas åt och att återförenas, att skratta åt ingenting tills man kissar på sig, att skratta tills man faktiskt tappar rösten, att stå på ett tak med en främmande människa och njuta av utsikten.

Förstår ni nu varför jag är höstdeprimerad. Det går inte att beskriva vilken känsla jag får i magen när jag tänker tillbaka på den här sommaren, en blandning mellan total lycka med tanke på allt fantastiskt jag har fått uppleva, och enorm sorg över att det är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0