saker man saknar..

Jag satt och kollade runt lite på olika bloggar och en av mina bästa vänner har lagt ut lite bilder sen våren & sommaren. Och då börjar man ju såklart tänka tillbaka på den tiden och jag börjar bläddra igenom massa bilder jag har på datorn. Vissa saker man ser saknar man så sjukt mycket och vissa är bara pinsamma att se på haha! Men varför saknar vi? Varför längtar man tillbaka på det som är förgånget? Ja jag vet inte, men vi gör det.



Jag längtar tillbaka till Orsa, då vi fick dansa upp, men inte för själva dansen, utan för att vi var så annorlunda mot gubbarna och dom små tantalurorna. Haha, hur ska man förklara? Jag vet inte. Men jag är glad att de ögonblicken ändå blev som de blev.




Jag saknar på sätt och vis när vi slutade åttan. Vi gick ut och käkade några tjejer, och vi hade hela sommarlovet tillsammans. Och ett helt år kvar i skolan! Jag känner inte att jag är klar i grundskolan, jag vill gå längre haha! Men det är mest för att jag går i en så pass fin klass och jag känner mig inte riktigt redo att splittras än. Speciellt inte med mina bästa! Vi har varit vi sen första dagen i sexan. Vi har gjort allt tillsammans! Och det är synd att det inte kommer att fortsätta, dom försvinner inte, men det kommer inte bli samma sak. Jag vill bara att ni ska veta att jag verkligen älskar er tjejer, alltid.<3



Jag saknar ålstalägret faktiskt haha! Har alltid så sjukt roligt där. I sommar blir det sjätte gången jag går på det där satans lägret! :D Hahaha, att ett sketet läger kan betya så mycket, det typ styr över min sommar ;) Hahaha, närå men jag kan nog inte riktigt säga att jag saknar det, jag mer ser fram emot det. Man träffar människor med personligheter som blåser en av stolen. Det är det jag gillar med musikfolk.



Jag saknar faktiskt Stockholm. Eller på sätt och vis, inte riktigt eftersom det var så längesen jag bodde där. Men jag var där med en bästa vän i somras. Och vi hade sjukt roligt, gick på grönan, bodde hos mina gudföräldrar på ekerö och gick och shoppade. Hur mysigt som helst! Den känslan vill jag ha tillbaka, bara för en stund åtminstone.



Gatufesten 09. Haha! Jaaa vad ska man säga? Asroligt, Klara & Shauneen kom hit från ljusdal och vi umgicks o hade askul helt enkelt. gilla!



Minns ni tjejer? Det var typ maj, svinkallt, och vi satt ute på höbalarna i flera timmar och bara pratade och pratade! Sen sprang vi omkring på ängen och fulade oss hahaha,  och morgonen efter gick vi en liten promenad ner till ån och knäppte massa bilder :')



Jaa vilka minnen x)



Behöver man säga mer än.. valborg? Så jävla trevligt, måste göras om!



Hahahah, hassela med Emma, också ett minne för livet, helt klart. Men nu siktar vi mot påsken gumman!



Jag minns när Moa, en bästa vän, varit i Thailand. Under tiden hon var där skickade vi en massa fåniga mail till varandra hahahahah! Och när hon precis kommit hem, samma dag, så ringer jag och tjatar på henne om att hon ska sova hos mig! Hon hade inte ens packat upp och jag fick dra henne ur huset för att få med henne. Men vafan, jag hade inte sett henne på två veckor! :o Men innan jag drog med henne, så ringde jag henne precis när jag stog på hennes farstubro. Och där stog jag och hyperventilerade, och skrek åt henne att gå ut i hallen, sen stog vi bara där och skrattade! Jag hade inte skrattat så mycket på väldigt länge, vi stog säkert där en kvart och bara tittade på varandra, och skrattade. Då visste jag att jag var lycklig.



För ca tre-fyra år sedan (?) började vi hyra ut mormors gamla hus eftersom hon inte bodde där längre. Och då flyttar det in en familj med tre barn. En tjej född 93, och två yngre pojkar. Första gången jag träffade henne kändes det som att jag hade känt henne hur länge som helst. Jag hade en annan kompis på besök, Christina hette hon. Och vi hade askul tillsammans alla tre, ingen aning om vad vi gjorde haha men men. Sen kom den här underbara flickan vars familj flyttat in, till oss varannan helg, eftersom de egentligen bodde hos sin mamma i Kramfors. Och varje helg sov hon över hos mig, vi bodde ju grannar, vi gjorde massor med saker tillsammans! Men de flyttade härifrån för ett och ett halvt år/två år sen. Jag vet inte hur längesen det var. Men jag vet att jag var otroligt ledsen, eftersom jag verkligen fått en vän för livet, Natalie, du är underbar på alla sätt och vis. De flyttade till matfors istället ochd et blev som så att det tog sjukt lång tid mellan gångerna vi träffades! Över ett halvår när det var som värst tror jag. Nu var det väldigt längesedan vi träffades gumman, och den suger! Jag saknar dig verkligen! Men dig kan jag prata om allt. <3


Nu ligger jag här i soffan, sover & kräks, sover & kräks, sover & kräks. Det här suuuuuuuuuger!

vihörs

Kommentarer
Postat av: christina

sv: jo igår kände jag verkligen för det.. fast det lät ju inte så kul för dig :/

2010-01-14 @ 16:26:06
URL: http://christinafundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0