dagen

Hallådär alla kalasbakisa människor ute i världen!
I'm back in my hotelroom och jag är äckligt jävla sluuuuut. Sjukt varmt ute kan jag lova. Har varit på typ väääärldens största marknad, handlat för tusen svenska riksdaler, två och ett halvt tusen CzKr! Fått med mig massor med grejer hem och har även lärt mig ett och annat under dagen.

Att pruta.
Att det lönar sig att följa med japaneserna bakom skynket. (Där dom har alla coolare grejerna.)
Nåt gatunamn som jag inte minns namnet på längre.
Och att man inte bör planka spårvagn i tjeckien. OUPS!

Jo, dagen var underbar vi hade förbannat trevligt. Garvade en hel del. MEN. Vägen hem var ju mindre trevlig eftersom vi först och främst hade alldeles för mycket att bära på, vi hittade inte nånstans att köpa spårvagnsbiljetter såååå vi plankade. Tills dess att det kom fram en man och visade upp sin bricka. "Ticket Control". JIHO! Fick böta 700 CzKr, ca 200 spänn. Menmen, sånt händer. Fick oss ett gott skratt där också eftersom varken jag eller madre mia inte fattade ett ord av vad han sa.

Nu ska vi löka klart här inne på rummet och sen ska vi dra ner på stan igen. Ska köpa en klänning jag blev hyfsat förälskad i.
HÄJ!

bilder kommer i nästa inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0