God morgon

Nej den är inte god. Den är elak, solig och hatar mig. Och nej, jag har inte sovit gott. Min natt har varit hemsk.
Någon sa en gång för länge sen att "jag har stått vid dödens avgrund och blickat ner.. okej näe men jag har varit sjuk.". Om vi tänker oss den där dramatiken i första delen, den gånger fyra, plus en o annan nära döden upplevelse. Typ så bra har min natt varit.

För det första har jag varit ensam, och vissa nätter suger det hårt att vara ensam. RIKTIGT hårt.
Jag har (och jag skämtar inte) vaknat varje kvart av att jag skrikit.
Jag har kallsvettats som ett djur, det har runnit om mig samtidigt som kroppen skakat av köld.
Mina mardrömmar har jobbat i skift. Jag har vaknat av att jag har haft min bästa vän instängd inuti mig. Och hennes föräldrar har jagat mig och på alla sätt försökt få ut henne.
Jag har blivit jagad på cykel av Lady GaGa, så numera tycker jag inte om henne.
Det enda jag försökte få ur mig imorse var ett ynka litet "neej.." och jag lyckades inte ens.

Vädret är underbart utanför mitt fönster, men termometern visar kyla och mitt huvud gastar om sin tillfälliga allergi mit solljus. Just nu är allt skit. Och jag ska dansa uppvisning i eftermiddag? Jo tjenare. Nej tyvärr Leif, din dansare har blivit dödligt sjuk.

Nu ska jag gå ner för att koka honungsvatten, sätta mig ute i soffan och tro att livet blir bättre av vita Läkerol bonbons och Fisherman's Friends. Och där tänker jag stanna hela dagen skulle jag tro. Finns inget annat som lockar för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0