Varför är alla vakna?

HELLOOO
Jag sitter i Tyskland och ja jag lever. Massvis.
Resan hit gick käpprätt åt helvete. Någon x-trafik-linje hade gått sönder (vilket naturligtvis var den x-trafik-linjen jag skulle åka med) så tåget på måndag morgon fick ersättas med buss.
Den bussen skulle avgå samma tid som tåget ursprungligen skulle göra, dvs 08.32.
MEN,
bussen kom inte förrän 45 minuter för sent. Notera bussen.
Det stod väl runt 100 pers på station som egentligen skulle åkt med tåg. Och då hade idioterna på x-trafik fått för sig att det räckte med EN buss.

Näedu serdu, den gubben gick inte. Så vi som inte fick plats på den första bussen (Notera VI, jag fick alltså vänta ÄNNU längre) fick stå och vänta drygt en timme på nästa.
Och inte tog de hänsyn till att vissa andra faktiskt hade fler tider att passa, neeejneeej det var först till kvarn, fort som fan in i bussen.
Tur man hann ändå.

Kom ner till Gävle klockan ett, ÄNTLIGEN. Raka spåret till biljettluckan och löste ut en ny bijett till Arlanda som skulle gå 14.06. Gjorde tåget det måntro?
Näe, naturligtvis inte. Tjugo över två ropar de ut att de ska vänta 40 minuter på någon bussjävel från Söderhamn?!
(Märks det att jag var fly förbannad vid detta tillfälle?)
Tåget gick tre, framme kvart över fyra. Irrade runt på Arlanda, frågade varenda jävel om vägen. Hade dryga tjugo minuter på mig att checka in bagaget, gå genom säkerhetskontrollen och hitta till gaten.

Men jag hann med planet som tur var, vilket kanske var vad jag egentligen skulle komma fram till..

Idag (eller igår blir det) har vi varit på Holiday Park. Jag orkade inte ta med mig kameran, har ändå fullt minne på datorn. Hur kan man få fullt minne på datorn??

Imorgon (eller idag) ska jag sova hela dagen och sen gå på bio med Grecia.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0